#LOKALE MENSEN #LOKALETHEMA'S

Zaterdagnamiddag maakte CD&V Vosselaar haar kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen bekend. In de voormiddag verzamelden alle kandidaten zich rond lijsttrekker Gilles Bultinck in de Farmasie te Vosselaar. Daar gaven zij het startschot voor de campagne.

Dat Gilles Bultinck omringd wordt door ervaren rotten Inge Van Goubergen en Erik Versmissen was al langer geweten, terwijl aftredend burgemeester Josee Heykants-Jansens de lijst zal duwen. Nu raakte bekend dat nieuwkomer Inge Van Gorp, eigenares en zaakvoerder van kinderdagverblijf ’t Kadeeke en voorzitter Frank De Houwer de top vijf volmaken.

In totaal zullen zeven nieuwkomers, drie mannen en vier vrouwen de lijst vervoegen. Naast Inge Van Gorp staan ook Inge Bruynooghe, tot voor kort algemeen directeur van Philips Turnhout, Eva Vanderstraeten en Linda Lavrijssen voor het eerst op de lijst. Reken daarbij ook Carolien Meulders die voor de tweede keer kandidaat is. Oud scout en leerkracht, Jan Peeraer voert het trio mannelijke nieuwkomers aan. Wim Weyns, secretaris van de wijkvereniging VZW Konijnenberg Grootheide en Dieter Schoenmaekers die de holebi-gemeenschap vertegenwoordigt, zijn hem gevolgd.

Voorzitter van de gemeenteraad Tom Hens en uittredend schepen Marc Soontjens blijven aan boord, net als de gemeenteraadsleden Patrick Dielis, Eddy De Houwer en Luc Nuydens en OCMW raadsleden, Anne Van Bilsen, Hilda Gladines en Rita Thijs.

Eén voor één zijn de kandidaten overtuigd van het CD&V programma. Daarin kiest CD&V Vosselaar voor een groene en veilige gemeente met plaats voor nieuwe woonvormen, een mobiliteit ten voordele van fietsers en voetgangers, een goed gezondheidsbeleid en een zorgzaam Vosselaar, een levendige handelskern waar onze ondernemers kansen krijgen, een kwaliteitsvolle vorming van onze jongeren met ruim aanbod van scholen, opvang en ontspanning en een ruim aanbod aan culturele en sportinfrastructuur en -activiteiten voor jong en oud.

• Verkiezingen