Klimaatdebat: 19 maart 2020 - Verenigingslokalen Heieinde (achter de school Heieinde)

Ook in Vosselaar staat een doeltreffend klimaat- en energiebeleid hoog op de agenda. Het is één van de speerpunten van het meerjarenplan.

In een presentatie van ongeveer een uur bespreekt Adwin Martens, directeur Waterstofnet en inwoner van Vosselaar, het belang van waterstof in het klimaatdebat.  Waterstof meer en meer genoemd als oplossing. Waterstof alleen zal niet de oplossing van alles zijn, maar het is wel duidelijk dat waterstof een noodzakelijk onderdeel zal zijn van een volledig duurzame samenleving.

In een presentatie van een klein uur starten we met de basiskennis van waterstof (wat is het , hoe maak je het, is het gevaarlijk ?), gaan we naar de stand van zaken voor bepaalde toepassingen: auto’s, bussen, tankstations, vrachtwagens, huizen, chemische industrie,…, bespreken we de unieke Vlaamse bedrijven met Europese toptechnologie rond waterstof in de Kempen en sluiten we af met de rol van  waterstof bij de komende Olympische Spelen in Tokyo en met de waterstofvisie van Europees commissaris Frans Timmermans.

Klimaatdebat - praktische informatie - klik hier