Het CD&V-gemeentebestuur investeert in totaal ongeveer 500.000 euro in het opknappen van een aantal gemeentewegen, fietspaden en voetpaden verspreid over de gemeente. Zo neemt een aannemer de Ericalaan, Zonnedauwlaan, Zeggelaan, delen van Boskant en Heieinde en de Hommelweg (verbinding tussen N12 en Osseven) onder handen.

“De werkzaamheden bestaan uit het afschuren van de asfaltverharding en het aanbrengen van een toplaag asfaltbeton. De uitvoering van dit project wordt geraamd op twintig dagen”, zegt burgemeester Josee Heykants-Jansens (CD&V).

De Visbeekstraat krijgt over een lengte van 900 meter langs beide kanten een nieuw fietspad in betonstraatstenen. Langs de Antwerpsesteenweg verschijnt een voetpad dat de Schoolstraat verbindt met de Bergstraat en Emiel Van Hemeldonckstraat. De gemeente laat ook een aantal fietspaden opnieuw aanleggen in dolomiet. Het gaat om fietstrajecten langs onder meer het Renier Sniederspad, Konijnenbergpad, Zwartgoorheide, Leeuwerikstraat en Burgemeester Stroobantlaan

• Koning Fiets
  • Mobiliteit & openbaar vervoer