Het CD&V gemeentebestuur van Vosselaar, Kempens Landschap (Provincie) en Agentschap Natuur en Bos (Vlaanderen) ondertekenden op 24 april samen met de verkopers de aankoopakte voor domein Het Hof.

"Vandaag hebben we Vosselaarse geschiedenis geschreven. Dankzij een goede samenwerking met alle partijen kunnen we de oudste burgerwoning van de gemeente kopen. Vanaf morgen begint het echte werk en geven we Het Hof terug zijn verdiende plaats", zei burgemeester Josee Heykants-Jansens

Kempens Landschap dat onder de verantwoordelijkheid valt van provincieraadslid Peter Bellens (CD&V) faciliteerden de aankoop van het gebouw met het omliggende gebied. Agentschap Natuur en Bos dat onder de bevoegdheden valt van minister Joke Schauvliege (CD&V) kocht het 20 hectare groot boslandschap eromheen aan.

"Het Hof wordt de toegangspoort tot het stadsbos en we kijken er naar uit om dit domein dichter bij de mensen te brengen", luidt het bij Natuur en Bos. "Momenteel zijn onze arbeiders al druk in de weer om alles op te ruimen. Dit gebied is nu al open voor publiek".

Het bos is toegankelijk voor wandelaars en honden aan de leiband.

gedeeltelijk overgenomen van "Het Laatste Nieuws"

• Leefmilieu & natuur
  • Toerisme