CD&V Vosselaar met Gilles Bultinck als lijsttrekker naar gemeenteraadsverkiezingen

donderdag, 4 mei, 2017
Gilles Bultinck, Josee Heykants-Jansens, Inge Van Goubergen, Erik Versmisse

Het bestuur van CD&V VOSSELAAR heeft de momenteel 27-jarige Gilles Bultinck aangeduid als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 en zet zo vol in op een verjonging van het gemeentebestuur. CD&V VOSSELAAR zetelt met een meerderheid binnen de gemeenteraad en wil het succesvolle beleid van de voorbije jaren ook na 2018 met een nieuwe, frisse wind verderzetten.

Hoewel levenservaring in het burgemeestersambt vaak een pluspunt is, is CD&V Vosselaar overtuigd van de meerwaarde van jong bloed. Bovenop de vier en een half jaar eigen ervaring in het schepencollege, zal Gilles in de strijd om de burgemeesterssjerp kunnen blijven rekenen op de steun en medewerking van ervaren partijgenoten Inge Van Goubergen, Josee Heykants-Jansens en Erik Versmissen. Zo houden jong en oud elkaar scherp wat de lokale democratie ten goede komt, en kan CD&V Vosselaar een brug slaan tussen haar jarenlange bestuurlijke ervaring en de nieuwe maatschappelijke werkelijkheid.

De keuze voor Gilles Bultinck betekent ook dat huidige burgemeester Josee Heykants-Jansens de fakkel doorgeeft na ruim twintig jaar burgemeesterschap. Met haar leidinggevende en motiverende capaciteiten, én haar kennis van Vosselaar en haar mensen, zal zij ongetwijfeld een grote inspiratiebron en steun zijn voor Gilles. Tijdens haar voorbije legislaturen is er heel wat gerealiseerd met een gezond financieel beleid als uitgangspunt, zoals een nieuwe kinderopvang, verenigingslokalen, uitbreiding naar een modern sportcomplex, aanpassingswerken en nieuwbouw van de gemeentelijke basisscholen, nieuwe bestemming van de St.-Jozefkerk, onderhouds-en herinrichtingswerken van verschillende wegen, enz. . Dit alles waarbij het motto ”Vosselaar, je wilt er wonen” voelbaar is.

CD&V Vosselaar wenst Josee dan ook nadrukkelijk te bedanken voor de 20 jaar dat zij aan het roer van de gemeente heeft gestaan, en wenst haar de komende maanden veel succes in de begeleiding en opleiding van Gilles tot kandidaat-burgemeester van Vosselaar.

Waar Gilles zichzelf in 2012 als toenmalige student journalistiek nog benoemde als groentje met een gezonde dosis verstand om rationele beslissingen te nemen waarbij het algemene belang centraal staat, liggen de kaarten anno 2017 helemaal anders. Met intussen vijf jaar ervaring als jongste schepen in Vosselaar, kan hij al terug kijken op een succesvolle carrière als schepen van toerisme, jeugd, bibliotheek, communicatie, feestelijkheden en ruimtelijke ordening waarbij zijn communicatieve vaardigheden tussen de inwoners van Vosselaar en het gemeentebestuur opvallen. CD&V Vosselaar ziet in Gilles Bultinck de geschikte persoon om de solide fundamenten van de partij succesvol te combineren met de maatschappelijke uitdagingen van de (nabije) toekomst.

Frank De Houwer

Voorziiter CD&V Vosselaar