Wonen & Groen - Vrije Tijd

Wonen & Groen

CD&V geeft u meer dan genoeg redenen om graag in Vosselaar te wonen. We gaan voor een mooi en proper Vosselaar, met moderne voorzieningen en aantrekkelijke aanplantingen.

De bestaande woonkernen worden opgewaardeerd naar de hedendaagse normen. We brengen de nutsleidingen verder ondergronds en vernieuwen rioleringen, speeltuigen... Bij nieuwe verkavelingen komt er telkens een groene ruimte, ontworpen voor jong én oud.

Wonen moet betaalbaar blijven. Tegen 2020 voorzien we 50 sociale koopwoningen en 70 sociale huurwoningen. Dit kan door minimaal 15% van de oppervlakte van de nieuwe verkavelingen hiervoor beschikbaar te stellen.

Met z'n allen produceren we enorm veel afval. Op dat vlak willen we minder scoren... Zowel bestuur als bewoners kunnen de afvalberg doen slinken én zodoende ook de afvalfactuur laten dalen. Ook zwerfvuil hoort niet in onze gemeente.

De zorg voor het milieu gaat nog verder: we maken er een goede gewoonte van om te investeren in energiebesparende maatregelen

Vrije Tijd

Verenigingen vormen een drijvende kracht in de gemeente. Er komt een vrijetijdsloket om de activiteiten van de verenigingen nog beter te kunnen ondersteunen. De gemeentelijke gebouwen worden polyvalent ingericht zodat onze verenigingen ze veilig en multifunctioneel kunnen gebruiken. Dat geldt eveneens voor de gemeentehal: die krijgt een mobiele compartimentering zodat ook kleinere groepen de hal kunnen gebruiken.

In 2013 start de bouw van een modern sportcomplex. De overgang naar de nieuwbouw moet vlot gaan zodat er voor iedere sportvereniging een alternatief is tijdens de werken. In overleg met de sportverenigingen en de scholen streven we naar een optimale invulling van de gemeentelijke sportaccommodatie, en dat zowel overdag, ’s avonds als in het weekend.

Jeugdhuis De NOK is aan vernieuwing toe. In samenwerking met de NOK-, de jeugdraad en de technische dienst krijgt het jeugdhuis een facelift (oa. nieuw sanitair) Niet alleen jongeren komen graag samen, ook vrijwilligers van alle leeftijden genieten van elkaars gezelschap. In Berkenmei kan dat binnenkort in het nieuwe buurthuis.

Wat cultuur betreft, hecht CD&V veel waarde aan initiatief en talent van Vosselaarse mensen en verenigingen. Jeugd en Cultuur blijven hun krachten bundelen. Vrijwilligers staan voor ons centraal om alle plannen en activiteiten mee gestalte te geven. CD&V hecht veel waarde aan initiatief en talent van mensen en verenigingen.

En we koesteren ons erfgoed. De St.-Jozefkerk krijgt een nieuwe bestemming: de studie daarrond is volgend jaar klaar. CD&V streeft naar een gemeenschapsvormende bestemming in de culturele sfeer.

Ook tradities worden gekoesterd. CD&V steunt activiteiten zoals de kerstboomverbranding, het gemeentebal, de seniorendag en het nieuwjaarszingen.