Vlot Verkeer - Veilig Vosselaar

Vlot Verkeer

CD&V hecht veel belang aan een veilig en vlot verkeer. Fietsers en voetgangers krijgen maximale aandacht. Denk bijvoorbeeld aan autovrije verbindingspaadjes. Zwaar doorgaand verkeer hoort niet thuis in Vosselaar en moet zoveel mogelijk ontmoedigd worden. Agressief en ongepast gedrag in het verkeer wordt aangepakt.

De zone 30 willen we beter zichtbaar maken. En ook het kort parkeren pakken we aan: er komt een duidelijk afgebakende zone - voor maximaal 2 uur parkeren - met extra plaatsen én extra controles. We voorzien ook een betere signalisatie naar de parkeerplaatsen voor lang parkeren.

De Antwerpsesteenweg vraagt actie rond veiligheid en leefbaarheid. De aansluitingen van de lokale Vosselaarse wegen op de Antwerpsesteenweg moeten prioritair met het Vlaamse Gewest besproken worden. Nog op Vlaams niveau: we blijven aandringen op een nieuwe geluidsdempende bovenlaag voor de E34.

CD&V blijft ijveren voor een goed openbaar vervoer. We denken niet alleen aan het busvervoer in Vosselaar, maar kijken verder dan de gemeentegrens. CD&V pleit voor een extra spoorstation aan de rand van Turnhout, dat vanuit Vosselaar goed bereikbaar is.

Veilig Vosselaar

Niet alleen in het verkeer moeten we ons veilig voelen. Goed wonen in Vosselaar is ook veilig wonen.

CD&V is voorstander van een doortastend optreden tegen inbraken en vandalisme. We denken echter niet alleen repressief, maar ook pro-actief. Beter zichtbare wijkagenten kunnen bijvoorbeeld een verschil maken.

De burger kan meewerken aan een veilig Vosselaar. Respect voor het publiek en privédomein is een collectieve verantwoordelijkheid. Ook de Buurt Informatie Netwerken dragen hun steentje bij. Ze krijgen dan ook de steun van de CD&V.

Wat brandveiligheid betreft kan u rekenen op een efficiënte brandweer. De uitbreiding van de brandweerkazerne betekent daarbij weer een stap vooruit.